Хураангуй:
Энэхүү судалгааны ажил нь Z үеийнхний медиа хэрэглээний түвшинг тодорхойлох
зорилгоор хийгдсэн.
Z үеийнхэн нь дижитал эрин үед өссөн анхны үе бөгөөд тэдгээрийн медиа хэрэглээ
хаашаа чиглэж байгааг харуулсан судалгааны ажил Монголд хомс байсан учир энэхүү
судалгааны ажлыг хийж гүйцэтгэлээ.
“Z үеийнхний медиа хэрэглээний судалгаа нь ” нийт 411 хүнээс анкетийн аргыг ашиглан
хийгдсэн бөгөөд түүн дээрээ дүн шинжилгээ хийн судалгааны үр дүнг тайлбарласан.
Судалгаа нь гадаадын болон дотоодын эх сурвалжаас судлан, тогтсон судалгааны
загваргүйгээр хийсэн бөгөөд уламжлалт болон дижитал медиа гэсэн 2 хэсэгт хуваан Z
үеийнхний медиа хэрэглээг судлан ямар мэдээллийн сувгийг түлхүү ашигладаг талаар
болон ямар төрлийн агуулгатай контент ихэвчлэн үздэг, мөн ухаалаг утсан дээр өдөрт
хэдэг цагийг зарцуулж буй зэргийг тодорхойлсон
Тоон судалгааны үр дүнг SPSS программ ашиглан нийт судалгаанд оролцогчдын
хувийн мэдээлэл болон, медиа хэрэглээний түвшинг тодорхойлсон бөгөөд судалгааны үр
дүнд судалгаанд оролцогчдын 98% цахим орчинг өдөр тутамдаа ашигладаг бол тэр
дундаа фейсбүүк, инстаграмыг 96% , youtube-ийг 91% , и мейлийг 75% нь тогтмол
хэрэглэдэг ба уламжлалт медиа дундаас телевиз үзэлт харьцангуй ихсэж байгаа буюу
68% нь ашигладаг гэсэн үр дүн гарсан.
Тус судалгааны ажлыг гадаадын 5, дотоодын 1 судалгааг дэлгэрүүлэн судлан Z
үеийнхний медиа хэрэглээ болон ухаалаг утсан дээр зарцуулж буй цагийг судлан
өнөөгийн байгууллагууд болон энэ тухай судлахыг хүссэн хэн бүхэнд судлахад нээлттэй
байх үүднээс хийж дүн шинжилгээ боловсруулсан болно.